Lavazza: Povestea de succes a unei afaceri de familie

Lavazza Logo

    Lavazza este povestea unei cafele de calitate fabricate in Italia, in care traditia si devotamentul pentru obtinerea celor mai bune produse joaca un rol central. Denumirea companiei provine de la numele de familie al fondatorului, Luigi, care in anul 1895 a pus bazele unui magazin mixt de cartier in care s-a gandit sa comercializeze si cafea, alaturi de diferite produse alimentare, cosmetice, bauturi alcoolice si multe altele. Inainte sa isi deschida aceasta afacere, Luigi Lavazza a avut diferite slujbe, nefiind consecvent in specializarea pe o meserie anume si acceptand sa lucreze pe pozitiile cele mai de jos in structura ierarhica, precum cea de muncitor necalificat.

    Luigi Lavazza cumpara cafea verde, apoi o prajea chiar in micul sau magazin si alcatuia diverse amestecuri, pe care le perfectiona dupa preferintele clientilor. De fapt, chiar asa a luat nastere tehnica amestecului diferitelor tipuri de cafea, iar Luigi Lavazza a avut inspiratia sa faca diverse experimente pe combinarea boabelor de cafea originare din diverse colturi ale lumii.

    Vanzarile cresc constant, numarul angajatilor devine de ordinul zecilor, iar oportunitatile de extindere continua sa apara. Cu toate acestea, in traiectoria succesului intervine un punct de cotitura reprezentat de inceperea Primului Razboi Mondial. Salvarea a venit din implicarea in afacere a celor trei fii ai lui Luigi: Mario, Beppe si Pericle, iar de aici inainte reusitele nu au mai cunoscut cale de intoarcere.

    Pasiunea si flerul familiei pentru afaceri au dus la cresteri constante ale vanzarilor, ajungand la 2.700 de angajati si o cifra de afaceri de 1,47 miliarde de euro in 2015. In fiecare an, la nivel mondial se consuma 17 miliarde de cesti cu cafea produsa de Lavazza. Si cifrele nu par sa se opreasca aici.

    Si in prezent compania Lavazza este o afacere de familie, ajunsa la cea de a patra generatie. Astazi, compania ofera solutii complete legate de consumul de cafea, de la cafea boabe, macinata sau capsule, pana la espressoare pentru acasa, la birou sau destinate segmentului HoReCa. Lavazza este cea mai consumata cafea din Italia si larg cunoscuta si apreciata in intreaga lume.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *